
Szkolenie dla psychologów/pedagogów:
Wsparcie dziecka głuchoniewidomego
Zapraszamy na szkolenie, które pogłębia tematykę pracy z osobą z uszkodzeniem wzroku i słuchu - osobą głuchoniewidomą. Szkolenie obejmuje zakres metod komunikacji oraz technik wsparcia w poruszaniu się i orientacji przestrzennej.

Czego nauczysz się podczas szkolenia?
Szkolenie obejmuje tematykę osób z uszkodzeniem wzroku i słuchu. Uczestnicy poznają psychologiczne i funkcjonalne aspekty uszkodzeń wzroku i słuchu, specyfikę komunikacji osób głuchych, niewidomych i głuchoniewidomych oraz wskazówki do pracy i tworzenia zaleceń. Program łączy wiedzę teoretyczną z praktyką – od symulacji zaburzeń sensorycznych, przez naukę znaków i gestów uproszczonych, ćwiczenie technik wpierających orientację przestrzenną.
Moduł 1
Psychologiczne aspekty uszkodzenia wzroku i słuchu
Moduł 2
Kształtowanie tożsamości i komunikacji dziecka głuchego
Moduł 3
AAC - prowadzenie sesji komunikacyjnych w podejściu behawioralnym
Moduł 4
Adaptacje metod i narzędzi dla osób ze sprzężonymi niepełnosprawnościami
Moduł 5
Wsparcie w poruszaniu się i orientacji przestrzennej osób z uszkodzeniem wzroku
Moduł 6
Wskazówki do pracy i tworzenia zaleceń
Jeśli chcesz pobrać ofertę i program szkolenia wyślij do nas zapytanie na e-mail: treningkomunikacji@gmail.com
Mamy 10 lat doświadczenia
Przeszkoliliśmy 200 różnych placówek i organizacji
6000 godzin zrealizowanych szkoleń
MODUŁY:
I. Psychologiczne aspekty uszkodzenia wzroku i słuchu
Dowiesz się, jak uszkodzenie wzroku i słuchu wpływa na funkcjonowanie emocjonalne, poznawcze i społeczne dziecka. Zrozumiesz, jakie mechanizmy kompensacyjne wspierają rozwój oraz jak wspomóc potencjał dziecka mimo ograniczeń sensorycznych. Weźmiesz udział w symulacjach, które pozwolą doświadczyć perspektywy utraty zmysłów.

II. Kształtowanie tożsamości i komunikacji dziecka głuchego
Poznasz proces kształtowania tożsamości dziecka głuchego i rolę języka w budowaniu jego relacji z otoczeniem. Dowiesz się, jak wspierać komunikację z wykorzystaniem języka migowego, metody SIGN2BABY i gestów uproszczonych. Nauczysz się, jak prowadzić rozmowę w sposób zrozumiały i empatyczny.

III. AAC - prowadzenie sesji komunikacyjnych w podejściu behawioralnym
Zrozumiesz, jak osoby głuchoniewidome odbierają komunikację i jakie bariery napotykają w kontakcie z innymi. Dowiesz się, jak stosować metody komunikacji dotykowej i symbolicznej, w tym alfabet Lorma i adaptowane piktogramy. Nauczysz się pierwszych etapów wprowadzania AAC w podejściu behawioralnym.

IV. Adaptacje metod i narzędzi dla osób ze sprzężonymi niepełnosprawnościami
Dowiesz się, jak dostosować komunikację i narzędzia do potrzeb dzieci z różnymi niepełnosprawnościami. Nauczysz się wykorzystywać znaki dotykowe i ideograficzne w formie dotykowej. Poznasz praktyczne sposoby tworzenia pomocy wspierających rozwój komunikacji.

V. Wsparcie w poruszaniu się i orientacji przestrzennej
Poznasz techniki wspierania dziecka w orientacji przestrzennej i samodzielnym poruszaniu się. Dowiesz się, jak stosować komunikację dźwiękową, audiodeskrypcję i wskazówki słowne. Nauczysz się tworzyć przyjazne, dostępne przestrzenie, które ułatwiają dziecku funkcjonowanie w poradni i szkole.



