top of page
C1EC2C2F-FDFD-4039-88DA-B8461C8C7BA6.png

Szkolenie dla psychologów/pedagogów:
Wsparcie dziecka głuchoniewidomego  

Zapraszamy na szkolenie, które pogłębia tematykę pracy z osobą z uszkodzeniem wzroku i słuchu - osobą głuchoniewidomą. Szkolenie obejmuje zakres metod komunikacji oraz technik wsparcia w poruszaniu się i orientacji przestrzennej. 

5D5B3D44-3219-4FB7-B925-E8979997E33A.png

Czego nauczysz się podczas szkolenia?

Szkolenie obejmuje tematykę osób z uszkodzeniem wzroku i słuchu. Uczestnicy poznają psychologiczne i funkcjonalne aspekty uszkodzeń wzroku i słuchu, specyfikę komunikacji osób głuchych, niewidomych i głuchoniewidomych oraz wskazówki do pracy i tworzenia zaleceń. Program łączy wiedzę teoretyczną z praktyką – od symulacji zaburzeń sensorycznych, przez naukę znaków i gestów uproszczonych,  ćwiczenie technik wpierających orientację przestrzenną. 

Moduł  1

Psychologiczne aspekty uszkodzenia wzroku i słuchu

Moduł  2

Kształtowanie tożsamości i komunikacji dziecka głuchego

Moduł  3

AAC - prowadzenie sesji komunikacyjnych w podejściu behawioralnym

Moduł  4

Adaptacje metod i narzędzi dla osób ze sprzężonymi niepełnosprawnościami

Moduł  5

Wsparcie w poruszaniu się i orientacji przestrzennej osób z uszkodzeniem wzroku

Moduł  6

Wskazówki do pracy i tworzenia zaleceń

Jeśli chcesz pobrać ofertę i program szkolenia wyślij do nas zapytanie na e-mail: treningkomunikacji@gmail.com 

Mamy 10 lat doświadczenia

Przeszkoliliśmy 200 różnych placówek i organizacji

6000 godzin zrealizowanych szkoleń

MODUŁY: 

I. Psychologiczne aspekty uszkodzenia wzroku i słuchu

Dowiesz się, jak uszkodzenie wzroku i słuchu wpływa na funkcjonowanie emocjonalne, poznawcze i społeczne dziecka. Zrozumiesz, jakie mechanizmy kompensacyjne wspierają rozwój oraz jak wspomóc potencjał dziecka mimo ograniczeń sensorycznych. Weźmiesz udział w symulacjach, które pozwolą doświadczyć perspektywy utraty zmysłów.

1-194129_edited.jpg
II. Kształtowanie tożsamości i komunikacji dziecka głuchego

Poznasz proces kształtowania tożsamości dziecka głuchego i rolę języka w budowaniu jego relacji z otoczeniem. Dowiesz się, jak wspierać komunikację z wykorzystaniem języka migowego, metody SIGN2BABY i gestów uproszczonych. Nauczysz się, jak prowadzić rozmowę w sposób zrozumiały i empatyczny.

174B12FA-B416-486B-82F4-9A25EAD1E214.jpeg
III. AAC - prowadzenie sesji komunikacyjnych w podejściu behawioralnym

Zrozumiesz, jak osoby głuchoniewidome odbierają komunikację i jakie bariery napotykają w kontakcie z innymi. Dowiesz się, jak stosować metody komunikacji dotykowej i symbolicznej, w tym alfabet Lorma i adaptowane piktogramy. Nauczysz się pierwszych etapów wprowadzania AAC w podejściu behawioralnym. 

4E32622B-38EB-461E-B389-82E2A4698D41.jpeg
IV. Adaptacje metod i narzędzi dla osób ze sprzężonymi niepełnosprawnościami

Dowiesz się, jak dostosować komunikację i narzędzia do potrzeb dzieci z różnymi niepełnosprawnościami. Nauczysz się wykorzystywać znaki dotykowe i ideograficzne w formie dotykowej. Poznasz praktyczne sposoby tworzenia pomocy wspierających rozwój komunikacji.

AA901676-23A3-42BF-9DFD-77A541E05DE3.jpeg
V. Wsparcie w poruszaniu się i orientacji przestrzennej

Poznasz techniki wspierania dziecka w orientacji przestrzennej i samodzielnym poruszaniu się. Dowiesz się, jak stosować komunikację dźwiękową, audiodeskrypcję i wskazówki słowne. Nauczysz się tworzyć przyjazne, dostępne przestrzenie, które ułatwiają dziecku funkcjonowanie w poradni i szkole.

15172DE5-A9DF-4157-B6ED-89013EE9F48E.jpeg
170EDF8C-FD87-4FA4-B255-932844B17524.jpeg
AFE59C53-D0E4-4974-8C64-619FBA98ED32_edi

VI. Praktyczne wskazówki do pracy, komunikacji i tworzenia zaleceń

Udział szkoleniu daje wiedzę, metody i praktyczne wskazówki, które wpłyną na poczucie większej pewności i swobody w kontakcie z dzieckiem z dysfunkcją wzorku i słuchu.  

bottom of page